5 Aralık 2016 Pazartesi

Harry Potter Serüveni, Tamam mı Devam mı?

  Bayanlar ve Baylar yoksa sevgili büyücüler ve cadılar mı demeliyim?
 Harry Potter serisinin yeri benim için çok ayrı. Hani bir doksanlar çocukluğu furyası vardır ya nedense Harry Potter seriside bana doksanlar çocukluğuna aitmiş gibi geliyor. Elbette böyle bir sahipleniş doğru değil ki ilerde kendi çocuklarıma okutmak istediğim bir seriden, onlara tanıtmak istediğim bir dünyadan bahsediyoruz ancak bu büyülü dünyanın benim için yeri apayrı. O kadar ayrı ki Harry Potter'dan önce ve Harry Potter'dan sonra diye bir ayrım bile yapabilirim var oluşum için. Şaka bir yana Harry Potter serisi bana okuma aşkını kazandıran seri olduğu için gerçekten önemli.
  Hepimizin hayatında bunun gibi 'bizde fark yaratan' kitaplar, yazarlar olmuştur muhakkak. Benim için de bu seri böyle bir seri... Tüm çocukluğum tüm okuma hevesimi içinde barındırıyor. Daha dün gibi hatırlıyorum Harry Potter ve Felsefe taşını Boyner'da kasanın yanında görüşümü... Bunun kesinlikle fantastik konulu bir kitap olabileceği aklımın ucundan bile geçmemişti. Eh, felsefe taşı ne ola ki; herhalde bir garip felsefik bir yetişkin sıkıcı bir kitaptır diye düşünmüştüm. Sonra o yazmıydı hangi yazdı bilemiyorum ama yazlıktayken annemin sırf kitap okuyayım diye bana pazardan -evet utanarak söylüyorum ki kitaplar korsandı- serinin ilk iki kitabını alışını hiç unutamayacağım. O zamanlar kitap okumak kim, ben kim! Sırf annem kızmasın diye okuyor gözükmek için öyle bir kaç dakikada bir sayfa çeviriyordum o kadar. Ama nedense Felsefe Taşını elime ilk alışımda okudum yani gerçekten okudum. Beni okumaya iten can sıkıntısı mıydı neydi bilmiyorum ancak hatırladığım ikinci şey beni yemeğe çağırışları ve kitap öyle heyecanlıydı ki elimden bırakmak istemiyordum.
  Altı sene, yedi kitap ve asla bitmeyecek bir serüven...ama bitti. Yedicini kitap çıktığındaki acım ise kolumu kesmişler gibiydi. Bittiğine inanmak istemiyorduk, hiçbirimiz... Onca biriktirdiğim poster, çıkartma kitapları, dergiler, film söyleşileri falan derken seri bitmişti ve bir daha Harry Potter'ı okuyamayacaktık. Yıllarca J.K Rowling yeni bir seri yazar, en azından büyücülerle ilgili yeni bir serüven yazar diye bekledik durduk. Maalesef sadece bir kaç kısa hikayeden başka bir şey elde edemedik taa ki bu yıla kadar. Sekizinci kitap geleceğini duyduğumda gerçekten inanılmaz mutlu olmuştum. Daha sonra bunun yalnızca bir senaryodan ibaret olduğu geldi, ve sonrasında da kitabı J.K Rowling'in yazmadığı... Benim için ilk başlar büyük bir hayal kırıklığıydı. Kitap serinin devam kitabı olarak geçiyordu, Rowling bunu onaylamıştı ama, evet büyük bir ama... Basılan kitap bir senaryoydu.
  İlk çıktığında ingilizce olarak kitabı almak istedim ama çok pahalı geldi. Kitabı J.K Rowling yazmış olsaydı hiç düşünmeden alırdım ancak öyle olmadığı için vazgeçtim. Türkçesi çıktığında da bir kaç okuduğum yorum beni vazgeçirdi. Sonunda battı balık yan gider diyerek kitabı aldım. Biraz ingilizce e book şeklinde okumaya başlamıştım ki konusunu az çok biliyordum kitabın. Senaryo olduğu için hemencecik okundu ve bitti. Eh, bana da biraz nostalji yapıp bu yorumu girmek kaldı.
  Çoğunluğun hayal kırıklığı olarak gördüğü bu kitabı ben ne pozitif ne de negatif eleştirmek istiyorum. Çünkü bence burda eleştirilecek bir şey varsa o da bir tiyatro oyununun sırf para kazanılmak için kitaplaştırılıp satılmasıydı. Doğru dürüst bir dille roman şeklinde yazılsaydı belki bu kadar hayal kırıklığı yaratmazdı. Tiyatro eseri hiç mi okumuyoruz? Shakespeare'in eserleri birer çöp mü? Hayır tabi ki de değil ama Shakespeare'in şairimsi yazım tarzı başka Harry Potter ve Lanetli Çocukta ki durum bambaşka. Tabii bu benim şahsi görüşüm. Kitapla ilgili beni rahatsız eden tek şey, rahatsızlıkta değilde beklentimi karşılamayan tek şey bu oldu diyelim. Yoksa konu akışını ve olay örgüsünün bağlanışını falan çok sevdim. Kesinlikle bir tiyatro eseri olarak harika olduğunu düşünüyorum. Keşke gidip canlı canlı izleme fırsatını yakalayabilsem bunu gerçekten çok isterim ve çok keyif alacağımdan da eminim.
  J.K Rowling'e bu konuda çok içerliyorum. Son dönemde vizyona girmiş olan Fantastik Canavarlar Nelerdir ve Nerede Bulunurlar filminin senaryosunuda kendisi yazmış, filmi daha izleme fırsatı bulunamadım ama herkes pozitif yorum yapıyor film hakkında; ancak öğrendim ki filmin senaryosununda kitaplaştırılıp satılmaya başlanmış. Yakında ülkemizde de çıkar mı bilmiyorum ama Rowling madem bu dünyayı devam ettirmek istiyor neden adam akıllı roman yazmayıp bizi senaryolarla yetinmeye zorluyor anlayabilmiş değilim. Yapsana arkadaşım bir seri kitap daha, okuyacağız işte okuyucun hazır. Bari bizi de memnun et. Senden ümidi kesmeyip, tüm negatif yoruma rağmen Boş Koltuğu okudum ben, Guguk Kuşu serisini sırf sen yazdın diye aldım, okudum ama her seferinde neden bu okuyucuna bu tatminsizliği yaşatıyorsun, neden? Evet, ben burada neden neden diye çırpınıp durayıp tüketici toplumumuzun bir üyesi olarak Fantastik Canavarlar Nelerdir ve Nerede Bulunurlar'ın senaryosu çıksın onuda alıp okurum efendim. Rowling bize elle tutulur bir şey sunana kadar bulduğumuzla yetinmeye devam...
  Nacizane yorumumun sonuna gelmişken size bu aralar favorim olan bir youtube kanalını da söyleyip gitmek istiyorum. Kanalın adı: Nilüfer Baş. Harry Potter fanlarının kesinlikle takip etmesi gerektiğini düşünüyorum çünkü gerçekten efsane güzel bilgi paylaşımı oluyor. Aynı zamanda Game of Thrones sevenlere de öneririm efendim.
   Şimdilik benden bu kadar... Herkese sihirli akşamlar diliyorum!


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ana Sayfa

Kitaptuber

Popular Posts

Followers

Template Hits